Een ‘waardenketen’ is in de Hoeksche Waardenmakerij een samenhangende groep initiatieven die elkaar onderling versterkt en die in stappen in de tijd waarde toevoegt. Dat kunnen commerciële initiatieven zijn, maar ook maatschappelijke.
In een waardenketen worden producten, klanten en personeel uitgewisseld en maken de afzonderlijke producten van ondernemende mensen een gezamenlijk product. Dat kan bijvoorbeeld een toeristisch arrangement zijn, een voorzieningenpalet of een assortiment streekproducten.
Elke waardenketen kent een eigen klant- of doelgroep, heeft een eigen verhaallijn en motief en vraagt om eigen condities voor (verdere) realisatie.
De nieuwste waardenketens werden in het najaar van 2016 geoogst:
Eerder werden al deze vijf waardenketens in beeld gebracht:
- Het blauwe Hart van de Zuidrand
- De Kracht van het Ommeland
- De Tocht naar Tiengemeten
- Romantiek van de Delta
- Stromenland; Bron van Energie
Bekijk hier de werkboeken, met de samenvatting van de oogsten.